خامه منجمد

خامه منجمد


خامه منجمد یا قنادی یکی از مواد اولیه لازم برای تهیه برخی از دسرها ، شیرینی ها و کیک ها می باشد.این خوراکی خوشمزه طعم و مزه لذیذ کیک و شیرینی را دو چندان برابر میکند.

خامه منجمد یا خامه قنادی در حقیقت شیر خیلی پرچرب می باشد و چربی آن حدودا 10 برابر شیر معمولی است. البته برای فرم گرفتن و سفت شدن خامه به شیر بسیار پرچرب شکر افزوده می شود و در نهایت محصول لبنی به دست آمده به خامه قنادی تبدیل می شود.

خامه یکی از پر مصرف ترین فراورده های لبنی می باشد که با دقت به قوام و بافت آن می توان در مزه و طعم آن تفاوت هایی ایجاد کرد. تفاوت اصلی خامه صبحانه با قنادی در بافت و قوام آن می باشد. به صورتی که خامه قنادی ویژگی کف کردن دارد و با کف کردن، فرم آن غلیظ تر میشود. اما خامه صبحانه کف نمی کند و فقط حالت مالش پذیری دارد.

خامه های منجمد یکی از منابع خوب برای تهیه خامه فله مناسب برای کره گیری است .بسته های آماده خامه منجمد در بازار به فروش می رسد.

خامه از شیر تازه بدست آمده و منجمد می شود و خامه منجمد را می توان در غذاهای مختلف لبنی استفاده کرد.

 

خامه منجمد

خامه منجمد

تعداد زیادی از افراد ممکن است به خاطر به وجود پالم در خامه های صنعتی از مصرف آنها پرهیز کنند. در صورتیکه به مصرف محصولات لبنی ارگانیک علاقه مند هستید می توانید با تهیه برخی تجهیزات لبنیاتی مثل خرید خامه گیر خانگی یا کره گیر خانگی در خانه برای خود خامه و یا کره تهیه کنید. در این صورت خامه و یا کره حیوانی به دست آمده کاملا ارگانیک و طبیعی بوده و با خیال راحت می توانید از آن مصرف نمایید.

روش نگهداری از خامه منجمد:

زمان ماندگاری خامه منجمد شش ماه است. خامه قنادی را بعد از خرید در فریزر قرار می دهند. برای استفاده از خامه قنادی آماده آن را از فریزر خارج کرده و داخل یخچال قرار دهید تا یخ آن آرام آب شود. بعد از فرم گرفتن خامه قنادی بلافاصله آن را برای تزیین مصرف کنید زیرا هر چه بگذرد خامه  رنگ شفاف و انسجام خودش رو از دست می دهد. اگر کار خامه کشی طول کشید آن را در یخچال نگه دارید تا شل نشود.

پودر خامه چیست؟

پودر خامه همان خامه خشک است كه آب از آن حذف می باشد.

از مزا‌یای استفاده از خامه قنادی این است كه می توان با خرید پودر خامه 100 گرمی، نیم كیلوگرم خامه فرم گرفته درست كنید.

پودر خامه، قابلیت ماندگاری طولانی تری دارد و می توان در کمترین زمان ممکن، با ترکیب پودر خامه با پودر قند، شیر سرد و مقداری وانیل در منزل خامه ی با کیفیت درست کنید و در انواع دسر ، شیرینی و کیک از آن استفاده کنید.

دیدگاهی نیست ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *