شیر خشک بدون چربی

شیر خشک بدون چربی


شیر خشک بدون چربی یک فراورده لبنی است که در آن چربی شیر خارج شده و باقی‌ماندهٔ شیر به صورت پودر درآمده است.

تعداد زیادی از مواد مغذی حیاتی در شیر خشک بدون چربی هست، از جمله مقدار قابل توجهی پروتئین،  فسفر ، منیزیم،  کلسیم ، سدیم ، روی و پتاسیم و از نظر ویتامین ها، سرشار از ویتامین های A، B2، B3، B6، B12 و D و همچنین فولات و تیامین است. یک فنجان شیر بدون چربی دارای 8 گرم پروتئین با کیفیت کامل و بالا است که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری برای رشد و نمو است و کالری و سطح کلسترول و چربی بسیار کمی دارد .

در ضمن، توجه داشته باشید که شیر خشک بدون چربی حاوی هر سه درشت مغذی می باشد. همچنین دارای مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی است.

پروتئین ها

مطمئن باشید که وقتی شیرخشک از منبع اصلی خود فرآوری می شود، تعداد زیادی پروتئین های اصلی آن، به خصوص اسیدهای آمینه، حفظ می شوند. همچنین توجه کنید که این پروتئین ها به صورت پودر قابل هضم هستند.

کربوهیدرات ها

مطمئن باشید که لاکتوز این برجسته ترین کربوهیدرات موجود در شیر اصلی نیز حفظ می شود. از مزایای بدنسازی آن این واقعیت است که لاکتوز می تواند به بدن کمک کند تا کلسیم را که به شکل پودری نیز موجود است، جذب کند.

ویتامین ها

در حالی که ویتامین D به بدن کمک می کند فسفر و کلسیم مصرفی را جذب می کند. شیرخشک همچنین حاوی ویتامین های حیاتی A، E و K است. ویتامین K لخته شدن خون را تنظیم می کند؛ در حالی که ویتامین E به صورت یک آنتی اکسیدان عمل کرده که از سلول ها محافظت می کند.

شیر خشک بدون چربی

شیر خشک بدون چربی

چربی ها

تجزیه محتوای چربی در یک لیوان صد گرمی شیر خشک بدون چربی به شرح زیر است:

  • چربی کل – 27 گرم.
  • چربی اشباع – 17 گرم. این، بیش از هشتاد درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما را تامین می کند.
  • کل کالری – 496
  • چربی غیراشباع چندگانه – 0.7 گرم.
  • چربی تک غیراشباع – 8 گرم نسبتا سنگین.

 

ساخت عضلات بدون چربی

شیر بدون چربی یک منبع غنی از پروتئین کامل حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است که مسئول حفظ و ساخت توده عضلانی بدون چربی است.

شیر بدون چربی منبع غنی از پروتئین است که مسئول ساخت و حفظ توده عضلانی بدون چربی می باشد. این برای افراد چاق بسیار مهم است.

کلسیم که در مقادیر بالایی در این نوع شیر یافت می شود، برای عملکرد کلی سیستم عصبی و ماهیچه ها ضروری است. این سطح الکترولیت بحرانی  برای فعالیت عادی باید حفظ شود.

شیر خشک کم چرب حاوی مقدار زیادی پروتئین است که به رشد و تکامل مناسب استخوان ها، ، سلول ها و ماهیچه ها بافت ها کمک می کند

 

نحوه مصرف شیر خشک بدون چربی :

۳۰گرم در ۲۴۰میلی لیتر آب یک لیوان مخلوط کرده میل فرمایید

میزان مصرف :

در هر فرد متفاوت هست

زمان پیشنهادی مصرفی شیر خشک بدون چربی :

در هر زمانی که به عنوان میان وعده صبح، در طول شب بدن در شرایط بی غذایی بوده و نیاز به انرژی دارند مناسب است
دو ساعت قبل تمرین نیز توصیه می شود تا انرژی مورد نیاز بدن برای قبل تمرین تامین کند
بعد باشگاه، برای ریکاوری و رشد عضلات و انرژی از دست رفته مصرف شود.

سخن آخر

شیر خشک بدون چربی دارای مزایا و معایبی می باشد. از جنبه مثبت آن این است که طیف مشابهی از مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین پروتئین بیشتری در هر کالری نسبت به شیر کامل ارائه می دهد. با این حال، شیر کامل طعم بهتری دارد و همه مواد مغذی را در نسبت های طبیعی خود فراهم می کند.

 

دیدگاهی نیست ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *